Kaptan Kidd
Oyunun sürükleyici teması başlı başına bu renk hafızası oyununu çocuklar için çekici kılar. Küçük korsanlar hazine avına çıkar ve farklı renklerde değerli elmaslar bulmak zorundadırlar. Bunu yapmak için, renkleri iyi tanımalı, çok iyi gözlem gücüne ve harika bir hafızaya sahip olmalıdırlar.
İçindekiler :
Birbiriyle aynı 6 tane tahta korsan
Her birinde renkli bir elmas olan (beyaz, turuncu, kırmızı, mor, mavi, yeşil) 30 tane hazine sandığı kartı
6 tane renk kartı (beyaz, turuncu, kırmızı, mor, mavi, yeşil)
1 tane renkli zar
Yaş : 3+
Oyuncu Sayısı : 2 – 6
Oyun Süresi : Yaklaşık 10 dakika
Oyunu Tasarlayanlar : Angelika ve Jürgen Lange
Büyük yelkenli gemileri "Esmeralda” ile Kaptan Kidd ve onun cesur korsanlardan oluşan mürettebatı, hazine aramak için yeni kıyılara doğru yola koyulur. Gizemli bir adaya geldiklerinde heyecan verici oyun başlar. Burada içinde bir sürü büyüleyici mücevher olan ve ağzına kadar dolu birçok hazine sandığı bulurlar. Fakat her bir korsan daha çok, en sevdiği renkteki büyük elmasları bulmakla ilgilenir.
Kısa Açıklama :
Amaç zarda gelen renkteki elmasın hazine sandığı kartının üzerinde duran korsanı bulmaktır. Bir oyuncu bunu başardığında, bu küçük hazine kartını alabilir. En çok kartı toplayan oyuncu kazanır.
Oyun Hazırlığı :
30 tane hazine sandığı kartının hepsi güzelce karıştırılır ve resimler görünecek şekilde, tüm oyuncuların onlara kolaylıkla ulaşabilecekleri konumlara yerleştirilirler. Altı renkli oyun kartı da ön yüzleri dönük şekilde, küçük kartların yanına sırayla dizilir. Sonra herkes dikkat kesilmelidir. Yaşça en büyük oyuncu tekli korsanları birbiri ardına alır ve onları, her biri farklı renkte bir elması göstermesi koşuluyla, herhangi altı hazine sandığı kartının üzerine yerleştirir. Bu altı rengin her birinde bir elmas gizlendiği anlamına gelir, önemli olan elmasın ve renginin artık görünmüyor olmasıdır.
Oyunun Kuralları :
En küçük oyuncu başlar ve renkli zarı atar. Şimdi zarda gelen renkteki elmasın üzerinde duran korsanı hatırlamak ve bulmak önemlidir. Oyuncu bir korsan figürüne karar verdiğinde onu yukarıya kaldırabilir. Eğer altındaki elmasın rengi zarda gelen renkle uyuyorsa doğru korsan bulunmuş demektir ve bu yüzden oyuncu hazine sandığı kartını alabilir. Sonra oyuncu bu korsan figürünü aynı renkte bir elmasın olduğu başka bir hazine kartına koymalıdır. Sonra sıra diğer oyuncuya geçer.
Fakat eğer, elmasın rengi zarda gelen renkle uymuyorsa, oyuncu kartı alamaz. Oyun figürü aynı yere geri koyulur ve sıradaki oyuncu zarı atabilir.
Bu nedenle sıra hangi oyuncuda olursa olsun sürekli dikkat etmeniz, elmasların renklerine ve korsanların konumlarına önem vermeniz tavsiye edilir.
Oyun ilerledikçe, bir korsan için gerekli olan renkte hiç elmas kalmayacağı bir nokta gelir. Bu durumda bu korsan figürü oyunun dışına alınır ve oyunun kenarında aynı renkteki kartın üzerine koyulur. Bu malesef, eğer sonra zarda bu renk gelirse, oyuncunun bir kart alamayacağı anlamına gelir.
Oyunun Sonu :
Hazine sandıkları üzerinde duran yalnızca üç korsan kaldığında oyun biter. En çok hazine sandığı kartını toplayabilen oyuncu kazanır.
Teşvik ettikleri :
Renkleri tanıma ve eşleştirme yeteneği
Konsantrasyon ve sabır
Dikkat ve hafıza
Yaş | : | 3 Yaş ve Üzeri |